تحولات منطقه

به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس، عوامل مجموعه پویانمایی «نبرد هرمز» ۱۰ اردیبهشت در برنامه «اشاره» شبکه امید حاضر می‌شوند و از روند تولید این اثر تاریخی و محتوای پژوهشی آن می‌گویند.

«نبرد هرمز»؛ ادای احترام به تاریخ خلیج‌فارس در قالب پویانمایی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مجموعه پویانمایی «نبرد هرمز» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر کساوندی از تولیدات مرکز صبا در مرحله تولید قرار دارد. این اثر در ۲۶ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای و با تکنیک سه‌بعدی ساخته می‌شود و به بازنمایی دوران اشغال جزیره هرمز توسط پرتغالی‌ها می‌پردازد.

موضوع اصلی این مجموعه، روایت بیش از یک قرن حضور پرتغالی‌ها در هرمز و ظلم فرماندهان آنان نسبت به مردم بومی است. داستان با ورود شاه عباس صفوی و اعزام امام‌قلی‌خان برای آزادسازی سواحل جنوبی ایران شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد. قهرمان روایت، جوانی به نام هرمز است که در مسیر مبارزه با اشغالگران نقشی اثرگذار ایفا می‌کند.

فیلم‌نامه «نبرد هرمز» با رویکردی پژوهش‌محور و تأکید بر عبرت‌های تاریخی در حال بازنویسی است تا برخی مفاهیم مقاومت و پایداری را با اتفاقات روز هم‌خوان کند.

به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس، عوامل تولید این مجموعه روز پنج‌شنبه ۱۰ اردیبهشت، ساعت ۲۳ تا ۲۴ میهمان برنامه «اشاره» از شبکه امید خواهند بود تا درباره روند ساخت، جنبه‌های تاریخی و اهداف محتوایی این پویانمایی گفت‌وگو کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha